Logo to swoisty znak rozpoznawczy marki oraz symbol, który towarzyszy jej od samego początku istnienia. Nie oznacza to, że na raz wybrane logo firma jest skazana na zawsze! Niekiedy zachodzi bowiem potrzeba jego zmiany – delikatnego odświeżenia lub całkowitego przekształcenia. Taka modyfikacja ma ogromne znaczenie dla postrzegania marki oraz może okazać się motorem napędowym dla dalszych, pozytywnych zmian. Nie zawsze jednak zmiana logo pomoże. Sprawdźmy, kiedy rebranding logo okaże się dobrym rozwiązaniem!

Czym jest rebranding? Jakie elementy wizerunku marki może obejmować?

Rebranding to pojęcie, z którym prędzej czy później spotka się każdy właściciel biznesu. Najprościej możemy określić go jako swoiste przeciwieństwo brandingu, który jest procesem budującym markę od podstaw. Rebranding polega na przekształceniu wizerunku już istniejącej marki i nadanie jej zupełnie nowych, pożądanych w aktualnych realiach cech. Może być zarówno procesem całościowym i powoływać do życia zupełnie nową markę w miejsce dotychczas istniejącej, jak i dotyczyć jedynie wybranych elementów jej wizerunku, w tym m. in. logo.

Rebranding logo jest jednym z najczęściej spotykanych. Marki chętnie się na niego decydują, gdyż jest stosunkowo mało wymagający – dotyczy jedynie jednego elementu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Warto jednak mieć świadomość, że logo to swoisty znak rozpoznawczy i identyfikator marki – to najważniejszy element wizualny przedsiębiorstwa, którego zmiana zdecydowanie nie przejdzie niezauważona. W związku z tym, rebranding logo warto powierzyć profesjonalnej firmie, która dostarczy nie tylko nowy projekt logo, lecz także dopasuje do niego pozostałe elementy identyfikacji wizualnej. Wszystko po to, aby odświeżona marka zachowała swoją spójność i unikalną tożsamość.

Kiedy warto zdecydować się na rebranding logo?

Logo to najbardziej widoczny i rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. To swoisty znak rozpoznawczy firmy oraz symbol, który pozwala na pierwszy rzut oka ją rozpoznać i odróżnić od konkurencji. Mogłoby się wydawać, że ze względu na taką swoją rolę, logo powinno towarzyszyć firmie w niezmienionej postaci przez cały czas jej istnienia – nic bardziej mylnego! Rebranding logo jest bowiem bardzo częstym zjawiskiem, rzadko oznacza jednak całkowitą zmianę logo – częściej polega na liftingu znaku firmowego i jego unowocześnieniu.

Istnieje wiele powodów, dla których firmy decydują się na rebranding logo. Pierwszym może być chęć unowocześnienia znaku firmowego oraz jego lepszego dostosowania do współczesnej estetyki. Najczęściej decydują się na to firmy z wieloletnią tradycją, które posiadają nieco przestarzałe w designie, mało aktualne logo. Drugim powodem jest zmiana grupy docelowej, a najczęściej jej rozszerzenie – dopasowanie wizualne logo do gustu osób młodszych pozwala firmie skuteczniej budować swoje zasięgi w nowej grupie docelowej.

Trzecim powodem może być natomiast zmiana trendów i chęć dostosowania się firmy do nowych realiów. Częstym motorem napędowym do tej zmiany są działania konkurencji – jeśli firmy z naszej branży zdecydowały się odświeżyć wizerunek, w tym także logo, warto podążyć za nimi, aby nie pozostać w tyle i nie utracić zainteresowania oraz uwagi klientów.

Warto przeczytać